ArchitExpert

مرجع متخصصـان معماری

1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

معاون سابق وزیر راه و شهرسازی با بیان این که برخی شهرهای کشور جمعیت زیر هزار نفر دارند و واقعا شهر نیستند، گفت: اگر دبیرخانه شورایعالی معماری و شهرسازی وارد مسائلی از جمله پدیده شاندیز نمی شد کشور دچار معضلات بسیار جدی می شد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پیروز حناچی در مراسم تودیع خود، اظهار کرد: سال 92 اصلی ترین مشکل ما جایگاه نازل شورایعالی معماری و شهرسازی در تصمیم گیری ها بود و این شورا در برخی جاها که محل اعمال نظر بود برعکس عمل می کرد.

وی تصریح کرد: به عنوان مقال تصمیماتی بر خلاف مطالعات بالادست در خلاف جمعیت پذیری گرفته می شد و تلاش کردیم این شورا جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

وی کیفیت فضای شهری را به عنوان یکی از محورهای با اهمیت در کشور عنوان کرد و افزود: برای اصلاح کمیسیون ماده 5 تمام تلاش خود را در تهران، کلانشهرها و شهرهای کوچک به کار بستیم که نتیجه آن این بود که تمام مصوبات این کمیسیون باید قبل از اجرا اطلاع رسانی می شد.

معاون سابق وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که هر مصوبه ای که اطلاع رسانی نمی شد قابلیت اجرا شدن را نداشت، اظهار کرد: نیمه سال 92 با قبل از آن را اگر بخواهیم مقایسه کنیم  تغییر رویکرد جدی داشتیم . در هفته اول مسئولیت به شهردار تهران گفتم نیازمند تغییر رویکرد در شهرداری هستیم و با روش های قبلی نمی توانیم ادامه دهیم.

حناچی بیان کرد: ما موفق شدیم در تهران و کلانشهرهای کشور این تغییر رویکرد را اجرایی کردیم، شهرداری تهران قبل از سال 92 و پس از آن در جای جای شهر تغییر رویکرد داد که از جمله این تغییرها می توان به توقف بلندمرتبه سازی ها اشاره کرد.

وی یادآور شد: دولت به شهرسازی و کیفیت زندگی شهری توجه ویژه ای داشت، در یکی از جلسات هیئت دولت موضوع گپ مدیریت در کلانشهرها مطرح و باعث شد کمیته جدیدی در دولت ایجاد شود.

وی با بیان این که حساسیت زیادی در کلانشهرها داشتیم، افزود: هم اکنون 1300 شهر مصوب در کشور داریم که ارتباط مستقیمی به افزایش نرخ جمعیت دارد. برخی شهرها اما جمعیت زیر هزار نفری دارند و واقعا شهر نیستند.

وی با تاکید بر این که در چهار سال اخیر شهر جدیدی تصویب نشد، اظهار کرد: موضوعات حساسیت برانگیز مانند پدیده شاندیز ماهیت سهامی خاص داشتند اما به صورت سهامی خاص عمل می کرد که اگر این روند ادامه پیدا می کرد معضلات بسیار جدی را برای کشور به همراه داشت. دبیرخانه شورایعالی معماری و شهرسازی وارد این قبیل مسائل شد که البته تبعاتی را به همراه داشت.


 

 

منبع خبری: مرجع متخصصان معماری، تسنیم

 

 

مرجع متخصصان معماری - Architexpert             -                 تماس با ما : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

ورود / عضویت

درباره مرجع

خدمات مرجع متخصصان معماری:

  • اخبار روز دنیای هنر و معماری
  • معرفی معماران ایرانی و خارجی و پروژه های آنها
  • اطلاع رسانی مسابقات و رویدادهای معماری، عمران و ساختمان در سطح جهان
  • دانلود مطالب و فیلمهای مرتبط با معماری، عمران و ساختمان

 

راه های تماس

آدرس ایمیل : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید